Bedenktermijn van 14 dagen – herroepingsrecht
Toch niet tevreden met je aankoop? Je hebt 14 dagen de tijd om gebruik te maken van het herroepingsrecht en vervolgens nog 14 dagen om producten terug te sturen.
Hiervoor een paar weetjes:
- Je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief de eventueel betaalde verzendkosten gecrediteerd. Alleen de directe kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening, ook als het pakket niet afgehaald wordt bij het afhaalpunt.
-
Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren ongebruikt, in originele staat en verpakking en onbeschadigd indien mogelijk aan Beauty Studio Schitter geretourneerd worden. Mocht het product(en) beschadigd zijn kan ik een waardevermindering van maximaal 100% in rekening brengen.
-
Om gebruik te maken van dit recht, stuur je een mail naar info@beautystudioschitter.nl zodat ik op de hoogte ben van je retour.
-
Voldoet je pakket aan de retourvoorwaarden dan zal ik vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen terugstorten op je bankrekening na ontvangst in goede orde.
-
Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken zullen niet gecrediteerd worden.
- Je dient de producten onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je besluit de overeenkomst te herroepen en aan mij hebt medegedeeld terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de producten terug stuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
-
De directe kosten voor retourzending zijn ten alle tijde voor je eigen rekening. Het risico van het retour zenden ligt bij jou, bewaar de T&T.
- Ik stort het geld terug via de methode waarmee je betaald hebt zoals Ideal, Klarna of Paypal.
Ruilen
Je hebt een verkeerd product besteld en wil het graag omruilen tegen een ander product.
- De directe kosten voor het retour zenden om iets om te ruilen zijn voor je eigen rekening.
- Controleer ook altijd even je bevestigingsmail op eventuele fouten. Neem dan direct contact met mij op als je een fout constateert, vaak kan ik het dan nog aanpassen.
Allergische reactie
Het is natuurlijk heel vervelend als er een allergische reactie optreedt, dit is nooit uit te sluiten. Nadat je een allergische reactie hebt gehad kunnen we helaas producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden (geopend / gebruikt) om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken retour nemen. Wij adviseren je om een allergietest te laten doen bij een dermatoloog zodat je voor de toekomst weet waar je op moet letten bij de aankoop van een product.
Weet je van jezelf dat je snel een allergische reactie hebt? Maak dan een afspraak in de praktijk in Bunschoten zodat je kan testen. Je krijgt dan een korte proefbehandeling met de producten. Deze behandeling is eenmaal per persoon gratis.
Het product of pakket is beschadigd
Ik doe mijn best om alles goed te verpakken en controleer ook dat alles onbeschadigd in het pakket zit. Is een product of pakket beschadigd bij levering? Dit is natuurlijk heel vervelend.
-
Mocht je pakketje beschadigd zijn als de postbode het bij je komt brengen, neem het dan niet aan en laat de postbode het retour afzender sturen. Maak eventueel een foto van het pakket.
-
Stuur even een mailtje naar info@beautystudioschitter.nl met de foto van het pakket zodat ik weet dat het pakket retour komt en beschadigd is.
-
Stuur nooit een product retour naar ons zonder dat ik daarvan op de hoogte ben. Soms is iets heel gemakkelijk op te lossen.
-
Je krijgt instructies per email nadat je mij op de hoogte hebt gesteld.
-
Blijkt uit onderzoek dat het product niet opzettelijk kapot gemaakt, krijg je een nieuwe toegestuurd. De verzendkosten hiervoor zijn uiteraard voor mijn rekening als het teruggestuurd moeten worden.
-
Wij vergoeden dan de kosten voor het retour zenden volgens de normale PostNL tarieven en de wijze waarop je het product retour gestuurd hebt (normaal of aangetekend).
-
Is een product opzettelijk beschadigd, dan gaan wij dit niet vergoeden. Heb je het product al terug gestuurd naar mij dan vergoed ik niet de verzendkosten die je gemaakt hebt voor het retour sturen. Wil je het product weer terug gestuurd hebben dan kan je vooraf de verzendkosten betalen voor het retour sturen.
-
Natuurlijk kan het wel eens gebeuren dat er iets mis is met een product. Kijk daarom altijd je producten goed na als je deze ontvangen hebt. Constateer je een mankement aan een product, geef dit per email direct aan ons door, uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst. Maak een foto + filmpje van het product + de verzenddoos en stuur het op per mail.
Heb je ondanks alles toch een klacht?
Het is natuurlijk vervelend als niet alles naar wens is verlopen. Ik raad je aan om klachten eerst bij mij kenbaar te maken door te mailen naar info@beautystudioschitter.nl. Ik zal mijn uiterste best doen om tot een oplossing te komen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting Webwinkelkeur.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Mijn gegevens
Beauty Studio Schitter
Tabakskamp 169
3751 JN Bunschoten-Spakenburg
Tel. 06-10522415
info@beautystudioschitter.nl
KVK : 72650443
BTW nummer : NL001955302B95